$VIPS Vipshop reports Q3 EPS 27c, consensus 26c (
https://thefly.com/permalinks/entry.php/id3195892/VIPS-Vipshop-reports-Q-EPS-c-consensus-c)
Reports Q3 revenue $3.41B, consensus $3.26B. The number of active customers for Q3 increased by 36% year over year to 43.4M from 32M in the prior year period. Total orders for Q3 increased by 35% year over year to 172.8M from 127.6M in the prior year period. Eric Shen, chairman and CEO of Vipshop, stated, "We finished the third quarter of 2020 with robust financial and operational results. During the quarter, our number of active customers increased by 36% year over year to 43.4 million from 32.0 million in the prior year period. Importantly, both our existing and new customers have shown improved next-month retention as compared to the same period last year. We are glad that customers recognize the value of our differentiated offerings, particularly in our core apparel-related categories. We are confident the positive trends in customer acquisition and retention will continue to drive our growth and profitability going forward. Looking ahead, we remain focused on providing value to our customers, offering superior customer experience and carefully procured assortments at a deep discount, further enabling us to gain share in China's discount retail market."
Vipshop сообщает Q3 EPS 27c, консенсус 26c (
https://thefly.com/permalinks/entry.php/id3195892/VIPS-Vipshop-reports-Q-EPS-c-consensus-c)
Отчеты за 3 квартал выручка $3,41 млрд, консенсус-прогноз $3,26 млрд. Количество активных клиентов за 3 квартал выросло на 36% в годовом исчислении до 43,4 млн с 32 млн в предыдущем году. Общий объем заказов за 3 квартал увеличился на 35% в годовом исчислении до 172,8 млн с 127,6 млн в предыдущем году. Эрик Шен, председатель правления и генеральный директор Vipshop, заявил: "Мы завершили третий квартал 2020 года с надежными финансовыми и операционными результатами. В течение квартала количество наших активных клиентов выросло на 36% в годовом исчислении до 43,4 млн с 32,0 млн в предыдущем году. Важно отметить, что как наши существующие, так и новые клиенты показали улучшение удержания в следующем месяце по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. Мы рады, что клиенты признают ценность наших дифференцированных предложений, особенно в наших основных категориях одежды. Мы уверены, что позитивные тенденции в привлечении и удержании клиентов будут продолжать стимулировать наш рост и прибыльность в будущем. Заглядывая вперед, мы по-прежнему сосредоточены на предоставлении ценности нашим клиентам, предлагая превосходный клиентский опыт и тщательно закупаемый ассортимент с глубокой скидкой, что еще больше позволяет нам завоевать долю на китайском розничном рынке скидок."